Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Zajęcia warsztatowe pt. „Informacyjno - decyzyjne wsparcie biznesu” - zajęcia realizowane we współpracy z pracodawcami kształtujące kompetencje zawodowe studentów.


Zakres i problematyka zajęć:


Dokumentacyjna i finansowo-księgowa obsługa firmy
Zajęcia mają na celu nabycie przez uczestników umiejętności niezbędnych w pracy w działach finansowo-księgowych, w tym konieczne do optymalnego funkcjonowania działów F-K.
Zakres zajęć obejmuje:
  • przygotowanie dokumentów F-K przed wprowadzeniem danych do ksiąg rachunkowych,

  • obsługa dokumentów z błędami (np. faktury niezgodne z zamówieniem, źle autoryzowane itp.),

  • przygotowanie innych dokumentów na potrzeby organów państwa, kontrolnych i ubezpieczeniowych,

  • przygotowanie i interpretacja dokumentów na potrzeby prowadzenia analiz biznesowych,

  • raportowanie własnej aktywności działu i poszczególnych pracowników,

  • przygotowanie innych dokumentów na potrzeby podmiotów z otoczenia przedsiębiorstwa (np. banku, giełdy),

  • przygotowanie deklaracji podatkowych wraz z ustaleniem wartości zobowiązań podatkowych.

Uproszczona księgowość:
Celem zajęć jest poznanie przez uczestników zadań i obowiązków dokumentacyjnych i ewidencyjnych oraz nabycie umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy w biurach rachunkowych, samodzielnego prowadzenia księgowości małej firmy, w tym przez osoby prowadzące lub rozpoczynające prowadzenie działalności gospodarczej. Podczas zajęć uczestnicy nabędą umiejętności ujmowania typowych operacji gospodarczych w księgach podatkowych, w tym zakładania ksiąg podatkowych, ich prowadzenia i zamykania.


Obsługa kadrowo-płacowa:
Podczas warsztatów uczestnicy nabędą wiedzę i praktyczne umiejętności i kompetencje zawodowe niezbędne w wykonywaniu pracy w działach kadr i płac. W toku zajęć uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu stosowania prawa pracy, samodzielnego prowadzenia teczek pracowniczych zatrudniania pracowników na podstawie różnych umów, poznają zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym oraz naliczania składek społecznych i zdrowotnych, a także zasady opodatkowania ze stosunku pracy i z tytułu umów cywilno-prawnych, obsługi dokumentacyjnej pracy. Zajęcia kształcą umiejętności sporządzania dokumentacji kadrowej, naliczania wynagrodzeń i sporządzania i rozliczania list płac, wynagrodzenia za okres choroby, urlopu i będą przygotowani do prowadzenia obsługi kadrowo-płacowej oraz programu Płatnik.


Obsługa procesów sprzedaży:
Zajęcia mają na celu dostarczenie niezbędnej wiedzy z zakresu profesjonalnej obsługi klienta, praktycznych umiejętności profesjonalnej obsługi klienta, poznanie technik efektywnej sprzedaży, technik komunikacji z klientami i kontrahentami, przygotowanie do obsługi klienta w trudnych sytuacjach, budowania pozytywnego wizerunku firmy w kontaktach z klientami.


Zarządzanie relacjami z klientem:
Uczestnicy zajęć uzyskają wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu organizacji i optymalizacji procesów sprzedaży w przedsiębiorstwie, zarządzania relacjami z kontrahentami i klientami, kierowania zespołem sprzedawców, w szczególności o tym jak stworzyć efektywny system obsługi klientów i zarządzać nim w firmie, jak identyfikować klientów kluczowych i jak zarządzać kontaktami z nimi, a także jak współpracować z kontrahentami, w tym dużymi organizacjami (sieciami).


Wsparcie procesów zarządzania nieruchomościami:
Zakres zajęć warsztatowych obejmuje aspekty ekonomiczne obsługi procesów zarządzania nieruchomościami, w tym podstawy prowadzenia księgowości w pracy zarządcy, naliczania i rozliczania czynszów, rozliczania kosztów nieruchomości, prowadzenia bieżących analiz finansowych, dokumentacyjne wsparcie procesów inwestycyjno-remontowych.


Systemy wsparcia biur podróży:
Zajęcia mają na celu nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności z zakresu technik sprzedaży produktów turystycznych przez biura podróży, w tym badania potrzeb klientów i korelowania ich z najbardziej trafnymi ofertami. Zakres zajęć obejmuje ponadto zagadnienia pracy z różnymi systemach rezerwacyjnych.


Zarządzanie cenami produktów turystycznych:
Zakres zajęć obejmuje poznanie i zrozumienie mechanizmów finansowych związanych z wpływem cen na wyniki finansowe przedsiębiorstw turystycznych, poznanie technik kształtowania cen produktów turystycznych i umiejętności ich zastosowania w praktyce, nabycie przez uczestników umiejętności prowadzenia bieżącej analizy czynników wpływających na poziom cen oraz kształtowania cen z uwzględnieniem wyników tej analizy.

 ⇐  POWRÓT